torsdag 17 juli 2014

Det börjar dra ihop sig

 Golvföljetongen fortsätter. Vi har hårdvaxoljat nu. Men mer om det lite längre ner.

Den här helgen var det kökstaket som gällde. Vi hade ju ett långt hål. Dani visar vart. Det där måste vi ju laga.

Måste googla lite först på mitt kontor bara sa Dani. 

Medan andra fick jobba och slita. Lite osb-skiva gör susen. Mäta mäta. 
Så där ja. Lite gipsfiller och taket såg ut mycket helare ut.
Jag fixade väggarna och jobbade långsamt men säkert bort den pastelliga väggen.  Bye Bye baby blue! Men bli inte ledsna för det nu, nädå,  lugn bara lugn, de rosa persiennerna är fortfarande kvar.
Kolla så fint det går att se på projektor-TV när man har vita väggar. Ja jag vet att det är ljusblått kvar vid fönstret men där kommer vi ändå kakla snart.

Ja och så var det där med golvet. Vi har ju låtit slipa golvet och vi har vitlutat golvet. Sen har vi vitoljat det. Vi har våndats längs vägen och ibland har vi verkligen ångrat att vi behandlade hela golvet på en gång. Men vitoljan blev faktiskt väldigt fin. Men ack så känslig. Eftersom vi inte orkar ha ett ömtåligt ständigt underhållskrävande golv så bestämde vi oss för att ta matt osmo hårdvaxolja som slutbehandling. Jag måste säga att resultatet verkar lovande. På de första golven använde jag en roller för att applicera. Jag fick jobba för att få in hårdvaxoljan men även om det faktiskt blev väldigt tunt så kunde man se lite rollers även när golvet torkat. Så till de sista golven hyrde vi iaf en golvmaskin och det blev riktigt bra!

Jämnglansigt innan det torkat.
Matt och fint när det torkat!

 Nu är detta nästa steg. Packandet har börjat. Snart bär det av!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar