söndag 27 mars 2016

Den enda gången jag gjorde cake pops


Vårsolen har börjat skina på oss äntligen och dagarna är nu längre än nätterna igen. Påskfirandet är i full gång och det innebär påskbrunch. 

En av årets brunchingredienser var cake pops gjorda på kladdkaka och philadelphiaost doppade i blockchoklad. Efter att ha laddat mig full av påskinspiration från pinterest och diverse bloggar kände jag mig redo att rulla pops! Tänkte också att jag kanske till och med skulle frångå de traditionella klotformade popsen och pröva mina skills på några äggformade dito. Jag var pepp.


Men det här med cake pops visade sig vara svårare än vad jag trodde och jisses vad många det blev att rulla! Och det där med att chokladdoppa mjuk kakdeg visade sig vara rätt så mycket mer tålamodsprövande än vad jag hade föreställt mig. Popsen deformerades, fastnade, smälte, gled av pinnen, gled igenom pinnen och betedde sig allmänt störigt.

Sen ska vi inte tala om besväret med att hitta något att ställa dem i. Jag hittade vare sig frigolit eller oasis hemma och fick köra en speciallösning med gladpack, folie och glaskulor. Och som ni ser blev det ju pops till slut. Sannolikt kommer jag aldrig kommer att göra om detta någonsin.


Brunchigt värre!


Som tur var gjorde popsen succé. I synnerhet bland de yngre gästerna.


Bra grej med påsk är pynt!


Bra grej med vår är att växterna börjar gro!


Bra grej är då att pynta med växter som gror!


Pyntbonanza!


Typiskt gulligt pynt!


Vi har helt enkelt det rätt bra i påsk. Och en väldigt bra grej med att ha brunch, är att göra för många godsaker så att man får bra rester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar